A tudomány, ennél hatékonyabb módszerét a Python megtanulásának jelenleg nem ismeri. Amikor ez a tanfolyam készült, a Neuralink még csak malacokon kísérletezett. :)

A programozás lassan az iskolaérettség feltétele lesz. Ha te már nem vagy óvodás, és még nem tudsz programozni, akkor ne késlekedj! Ha úgy érzed az informatika nem a te világod, add tovább füstjelekkel azoknak akiknek még lehet :)

A PONG az egyik nagy klasszikus játék, amivel annak idején egy ország(-világ) játszott. Én is sokat nyomkodtam ilyen-olyan ATARI klónokon. Kiváló első feladat teljesen kezdőknek.

Még soha nem írtál semmilyen programot? Nem baj!

A megvalósításhoz a Python beépített „turtle” modulját fogjuk használni, mert rengeteg mindent leegyszerűsít. A netet túrva sok PONG-megvalósítással találkoztam, olyan ez, mint annó nekem a „kukacos játék” volt még középiskolában, csak akkor Pascalban írtuk meg. Akkor az OOP-t kellett volna megértenem, ebben most ilyen nem lesz...  Rengeteg turtle-s megvalósítást is láttam, azaz a kód 95,5%-ban nem az én agyszüleményem, de kiváló példa, és csak javasolni tudom másoknak is, hogy kezdjék ezzel a Python oktatását-tanulását. Akár egyenesen ezzel a tanfolyammal, add tovább, kezd te is a Python tanítását ezzel a példával!

Most alapozunk, azaz úgy írjuk meg a játékot, hogy működjön, és értsük. Ez a Python tanulási útvonal első láncszeme. Ha komolyabban érdekel a programozás, vagy netán egyenesen a mesterséges intelligencia, akkor folytasd a Python-sorozatot, és sajátítsad el a Python-nyelvet a további tanfolyamokon.

  • Szükséges előismeretek!

    A tanfolyam nem épít semmilyen programozási vagy mesterséges intelligencia előismeretre. Persze ha láttál mál karón varjút, az segíthet!

  • Kinek ajánljuk?

    Annak, aki végre elhatározta, hogy megtanul programozni. Esetleg kacsingat a mesterséges intelligencia felé, de ahhoz bizony a python ismerete kelleni fog.

  • Mit tanulsz meg?

    Lesz egy működő PONG játékod, amivel a játékon kívül vagizni is lehet. Most kezdtél programozni, de már ilyet is tudsz!

Témakörök

  1. 1
    • 0. Bevezetés, mit programozunk?

    • Python telepítése

    • 1. Teknős.py létrehozása

    • 2. Petiteknős létrehozása

    • 3. Négyzet rajzolása

    • 4. Zöldteknős négyzetet rajzol

    • 5. Teknős "pen up" parancs

    • 6. Téglalap forma

    • 7. Ablak létrehozása

    • 8. Bal oldali ütő

    • 9. Hibakeresés, square

    • 10. Goto és koordináta rendszer

    • 11. Program leállítása

    • 12. Tracer(0) és ablak frissítése manuálisan

    • 13. Jobb oldali ütő

    • 14. Labda

    • 15. Ütők mozgatása - elmélet

    • 16. Ütők mozgatása - függvény létrehozása

    • 17. Billentyűzet figyelése

    • 18. Jobb és bal ütő fel, le mozgatása

    • 19. Labda mozgatása

    • 20. Pattanjon vissza függőlegesen

    • 21. Pattanjon vissza oldalról

    • 22. Jobb oldali utő

    • 23. Bal oldali ütő

    • 24. Pontszám kiírása

    • 25. Pontszám változtatása

    • 26. Testreszabás

    • 27. Miért kell OOP?

    • Gratulálunk!

Oktató

AI expert

Péter Litkei

Engem már teljesen besszipantott a mesterséges intelligencia, pontosabban a deep learning világa. 2012-től kezdődően a legtöbb szolgáltatás használ valamiféle neurális hálót, - kép és beszédfelismerők, google translate, önvezető autók és mire te ezt olvasod valószínűleg a barátod/barátnőd is :) - a jövő egyértelműen ez.